Gode ​​tips til de som er gravide

Gode ​​tips til de som er gravide

Å administrere graviditeten (eller graviditeten til partneren din) kan virke overveldende. Det er så mange ting å huske på, og hele tiden er det hormonelle endringer og økonomirelaterte saker å ta seg av. Denne artikkelen gir noen enkle, greie råd for å hjelpe deg gjennom graviditetstiden.

Begynn å trene for en sunn deg og en sunn baby. Graviditet er ingen unnskyldning for å sitte på sofaen i ni måneder. Å være aktiv under graviditet har vist seg å redusere risikoen for spontanabort og kan bidra til å forkorte fødselslengden. Å holde deg aktiv vil gå en lang vei mot en jevn graviditet.

Oppretthold regelmessig kontakt med din OB/GYN. Avtalene er på viktige tidspunkt under graviditeten for overvåkingsformål. Hold avtalene dine og hold deg frisk!

Gå videre og gi etter for graviditetssuget. Leger er ikke helt sikre på om cravings er et resultat av emosjonelle endringer eller ernæringsmessige underskudd i kostholdet ditt, men å ikke få maten du har lyst på kan være stressende i en tid da du ikke trenger ekstra stress. Bare pass på at kostholdet ditt er sunt generelt.

Pass på at du får en influensasprøyte når du blir gravid. Du vil oppleve at immunsystemet er mindre effektivt under graviditet, noe som øker risikoen for å få influensa. Dette kan skade fosteret ditt.

Sørg for at du kommuniserer med partneren din (hvis du har en) om følelsene dine og dine behov. Du vet kanskje at du trenger å bli berørt eller elsket oftere for å føle deg støttet, men det gjør de ikke. Du må fortelle dem hva du trenger før du kan forvente å motta det.

Lær hvordan du leser ernæringsetiketter og finn ut hva du bør unngå. Hold deg med varer som har lite fett og lite kalorier. Hold lager med varer som inneholder mye fiber. Hvis du har et sukkerholdig mellommåltid, drikk det med et glass melk for å holde blodsukkernivået normalt.

En av de beste måtene å finne lindring på i de sene stadiene av svangerskapet er å svømme. Du kan bare suge i bassenget ditt, eller du kan til og med vurdere en vannaerobictime. Det vil lindre mange av plagene du opplever, og det vil få deg til å føle deg vektløs, noe som virkelig kan hjelpe anklene og føttene dine.

Sørg for å få i deg nok folsyre under graviditeten. Folsyre er en viktig komponent for å redusere risikoen for nevrale defekter som spina bifida. Mange matvarer er beriket med folsyre, så hold øye med de som er på handleturene dine. Pass også på at prenatale vitaminer inkluderer folsyre.

Før barnet ditt kommer, legg ut en påminnelse til deg selv på et fremtredende sted i hjemmet ditt for å legge til babyen din i helseforsikringsplanen din. Du har vanligvis 30 dager på deg til å gjøre det etter at barnet ditt er født, men det er lett å glemme i disen av et nytt foreldreskap. Hvis det blir for lenge forsinket, kan dette forlate barnet ditt uforsikret til den årlige innmeldingssesongen ruller rundt.

Gå til matbutikken etter at du har spist. Sugen på usunn mat vil forekomme ofte under graviditeten. En godbit av og til er helt greit, men den daglige menyen din bør være fullpakket med næringsrik mat som fremmer helsen til babyen din og får deg til å føle deg bra. Ved å føle deg mett når du handler, vil du oppdage at du ikke sikler på alle de smakfulle varene som er tilgjengelig i butikken.

Prøv å unngå å få vaksiner mot levende virus når du er gravid. Disse typer vaksiner kan faktisk forårsake skade på det ufødte barnet ditt. Vaksiner som har levende virus inkluderer vannkopper, meslinger, kusma, tuberkulose og røde hunder. Ikke få neseinfluensavaksinen da dette også kan forårsake skade på babyen din.

Sørg for å drikke mye vann, helst minimum åtte glass per dag. Du må holde kroppen hydrert og tørstfølelse kan føre til at du spiser mer enn du burde. Dehydrering kan forveksles med sult. Et høyt glass vann kan være et godt mellommåltid når du er sulten.

Før du blir gravid, sørg for at du er oppdatert på vaksinasjonene dine. De viktigste sykdommene som skal vaksineres for er røde hunder og varicella. Disse barnesykdommene kan være skadelige for fosteret ditt. Selv om du tror du er vaksinert, men ikke er sikker, er det bedre å være trygg enn å beklage.

Hvis du bestemmer deg for å fortsette å jobbe mens du er gravid, bør du unngå å jobbe lange timer. Dette kan forårsake problemer i svangerskapet fordi det kan forårsake ekstra unødvendig stress og kan også føre til at du mister søvn. Det er viktig å få nok søvn og holde seg stressfri under svangerskapet.

Hvis du har hatt en spontanabort tidligere, er det for lett å bli dratt inn i frykten for en ny spontanabort med et nytt svangerskap. Prøv å lette tankene dine og finn noen slags mantraer som vil hjelpe deg gjennom de tøffe tidene. Hvis alt annet feiler, kjøp flere graviditetstester for det første trimesteret for å minne deg på at du er gravid.

Sørg alltid for at du har noe å spise mens du er gravid. Hvis du er ute og går, hold en granolabar eller annen helse snack med deg. Dette vil hjelpe når sulten melder seg og du ikke er i nærheten av noe å spise, og det vil sikre at du også tar et sunnere valg for snacks.

Munnpleie er viktig for en sunn baby. Du tenker kanskje ikke på at tennene og tannkjøttet har noen effekt på en baby, men forskning har vist at mødre med tannkjøttsykdom har høyere risiko for spontanabort og for tidlig fødsel. Det er best å se tannlegen din før du blir gravid, mens du fortsatt kan få røntgenbilder og andre behandlinger.

Graviditet kan være en overveldende tid. Antallet ting å huske kan virke uendelig, og stress florerer. Denne artikkelen håper å veilede deg (eller partneren din) i løpet av graviditeten slik at du kan ta de riktige valgene. Følg tipsene nevnt i denne artikkelen, og du vil få en lykkeligere, sunnere graviditet.

Å Forstå Endringene I Kroppen Din Er Viktig Når Du Er Gravid

Å Forstå Endringene I Kroppen Din Er Viktig Når Du Er Gravid

En kvinnes graviditet påvirker mer enn bare kroppen hennes. Hennes følelser, følelser og atferd vil sannsynligvis endre seg i løpet av hele ni måneder på måter som hun kanskje eller ikke helt kan forvente. Heldigvis representerer dette håndplukkede utvalget av graviditetstips og råd det beste og lyseste av graviditetsblogger, helsepublikasjoner og råd fra andre mødre.

Å lytte til kroppen din er nesten like viktig som å lytte til legen din. Å presse deg selv for hardt under graviditeten er å spørre for mye av kroppen din og ikke være rettferdig mot babyen din. Sjefen, mannen, svigerforeldrene eller den som ellers krever av ressursene dine, må ta et baksete slik at du kan ta vare på deg selv og babyen din.

Solkrem er viktig under graviditet. Du bør også unngå alle solsenger. Huden din kan være mer følsom mens du er gravid, noe som gjør solbrenthet eller solflekker mer sannsynlig. Likevel, når du tar på solkrem, sørg for å ha på deg et merke som ble godkjent av legen din.

Noe av det beste kvinner kan gjøre for å oppnå en sunn graviditet er å trene. Dette vil ikke bare hjelpe deg å holde deg i form under graviditet, men det reduserer også risikoen for abort. Det har vist seg at trening reduserer arbeidskomplikasjoner og lengde.

Når du planlegger familien din, husk at det kan ta omtrent et år for deg å bli gravid. Imidlertid, hvis du og partneren din har prøvd lenger enn det, kan det være på tide å snakke med en medisinsk fagperson. Legen din kan fortelle deg om det er en medisinsk grunn som er et problem.

Å være søvnig i første trimester er veldig normalt. Energinivået ditt vil sannsynligvis falle når babyen vokser i sprang. Sørg for at du får mye ekstra hvile. Gå til sengs tidlig, og hvis du kan endre timeplanen din, våkner du senere. Ikke vær redd for å ta en lur midt på dagen heller hvis du trenger det.

Prøv å ikke bruke klær som er for stramme når gravid. Denne typen klær kan faktisk føre til at fosteret ditt ikke får nok oksygen og gjør deg ukomfortabel. Det er barsel jeans tilgjengelig for gravide kvinner. Også når du er hjemme, prøv å bruke joggebukser eller pyjamasbunner med en løs T-skjorte.

Hvis du er gravid, bør du aldri være sjenert til å be om hjelp til å løfte tunge ting. Løfting av noe tungt kan forårsake stress på babyen eller en abort, sammen med ryggstamme. Få alltid andre til å leve tunge gjenstander, selv om du tror du kan gjøre det.

Finn ut ved å bruke en graviditetstest eller ved å besøke legen din så snart som mulig hvis du mistenker at det er en mulighet for at du kan være gravid. Ofte venter kvinner altfor lenge for å finne ut at de faktisk er gravide, og det forårsaker komplikasjoner i svangerskapet noen ganger. Det kan også hindre deg i å få tilstrekkelig omsorg.

Du kan oppleve at graviditet er ledsaget av overveldende utvikling og drastiske endringer. Noen av disse kan være helt forventet, men andre kan overraske deg. Forbered deg på alle aspekter av svangerskapet ved å huske informasjonen du nettopp leste. Du vet aldri når du trenger å bruke den.

Gjør Det Beste Ut Av Svangerskapet

Gjør Det Beste Ut Av Svangerskapet

Mens mødre utvilsomt opplever de mest drastiske endringene under graviditeten, er det en god sjanse for at andre vil legge merke til at livene deres endres, så vel som de forbereder seg på fødselen av en baby. Enten du er en forventningsfull mor eller en pappa å være, vil informasjonen i disse tipsene og triksene gi verdifull innsikt i graviditet.

Se legen din før du blir gravid. Lære å sunt forberede kroppen din er det beste du kan oppnå å ha en sunnere graviditet.

Gå videre og gi etter for graviditetssuget ditt. Leger er ikke helt sikre på om cravings er et resultat av følelsesmessige endringer eller ernæringsmessige underskudd i kostholdet ditt, men ikke å få maten du ønsker kan være stressende i en tid da du ikke trenger det ekstra stresset. Bare vær forsiktig med at kostholdet ditt generelt er sunt.

Når du har funnet ut at du er gravid, sørg for at du finner en lege eller jordmor som du er komfortabel med. Mange ganger velger kvinner den første legen de ser og ender opp med å ha en ubehagelig opplevelse med dem. Spør venner og familie om de vet om en god, pålitelig jordmor.

Når du er gravid, unngå liggende etter et måltid. Dette kan hjelpe deg med å forhindre halsbrann. Hvis du opplever halsbrann, bør du sove med hodet forhøyet av puter. Prøv å unngå matvarer som er krydret, sur eller stekt. Disse kan være hovedårsakene til halsbrann under graviditet. Disse typer matvarer kan også forverre halsbrannen din.

Selv om det kan være kontroversielt for noen, hvis du er gravid, kan det være lurt å tenke over alternativene dine. Noen ganger er du rett og slett ikke klar til å få et barn. Med så mange alternativer som spenner fra abort, adopsjon, til å få barnet, er det i ens beste interesse å tenke gjennom det grundig, fordi den eneste personen du vil ende opp med å skade er barnet.

Tillat deg selv å hengi deg til noen av dine cravings. Du vil prøve å opprettholde et sunt kosthold under graviditet, men det er greit å spise noen usunne matvarer i moderasjon. Sørg for å holde deg borte fra brie og fetaost, urtete og rå spirer, noe som alle kan påvirke babyens helse negativt.

En multivitamin er en arbeidshest under graviditet. Sørg for å ta dem hver dag. Multivitaminer gir essensiell folsyre for den utviklende babyen. De kan også redusere risikoen for preeklampsi med 45% når de tas regelmessig. Angi deg selv en påminnelse i telefonen eller med notater for å ta den med jevne mellomrom.

Noe av det viktigste du kan gjøre for deg selv er å trene. Hvis du trener tidlig i svangerskapet og holder deg i form så mye du kan, kan du redusere risikoen for abort. I tillegg kan trening arbeide for å minimere potensielle komplikasjoner med arbeidskraft.

Å registrere deg tidlig for fødselsklassen din kan forhindre skuffelsen over ikke å få datoene og tidene du ønsker. Selv om fødselen av babyen din kan virke langt unna, er det aldri for tidlig å finne klassene du ønsker og gjøre reservasjonen din hos leverandørene.

Før du blir gravid, planlegg en avtale for en fysisk eksamen for partneren din og deg, med legene dine. Dette gir deg muligheten til å finne ut om ytterligere medisinske tester skal planlegges eller ikke. Du kan også bruke dette besøket til å spørre om eventuelle bekymringer du måtte ha angående graviditeten.

Å være i ekstrem varme kan være veldig vanskelig når du er gravid. Hvis du opplever at du blir overopphetet, legg en kjølig, fuktig vaskeklut på nakken eller pannen. Dette vil bidra til å redusere din indre kroppstemperatur og også redusere svette som kan dehydrere deg.

Når du er gravid, prøv å broil, bake eller dampe maten din. Disse metodene for matlaging er sunnere for deg og babyen din, og spiller en viktig rolle i å hjelpe deg med å unngå unødvendig vektøkning. Hvis du går ut for å spise, kan du be serveren din om å anbefale retter som er tilberedt ved hjelp av en av disse metodene.

Hold kalsiuminntaket høyt under graviditeten. Babyen din trenger kalsium for utviklingen. Hvis du ikke gir kroppen din nok kalsium, vil det leech kalsiumet den trenger fra beinene dine. Dette vil sette deg i fare for osteoporose nedover veien. Så sørg for at du drikker det glasset melk om morgenen.

Dette kan være din aller første graviditet, eller det kan være din fjerde, men sikkert vil du oppleve nye ting du vil glede deg over i løpet av de neste 9 månedene. Selv folk som har vært rundt blokken med hensyn til graviditet og foreldre vil finne disse tipsene samlet fra andre foreldre, leger og graviditet manualer nyttig.

 

Helse og trening i barselperioden

Helse og trening i barselperioden

Graviditet er en flott tid i livet ditt. Å ha en lykkelig og sunnere graviditet er enklere enn noen gang, takket være overfloden av informasjon tilgjengelig for gravide kvinner. Når du holder din egen kropp sunn, kan det også bidra til at babyen din også utvikler seg sunt. Rådene gitt i denne artikkelen vil hjelpe deg med å øke helsen din mens du er gravid.

Det er avgjørende at du slutter å røyke så snart du finner ut at du er gravid. Røyking øker risikoen for spontanaborter, dødfødsler og misdannelser hos babyen. Hvis du har vanskelig for å slutte, snakk med legen din om de forskjellige metodene du kan bruke for å hjelpe deg.

Diskuter eventuelle reiseplaner med legen din under graviditet. Når du reiser, ta med fødselsopplysningene dine, i tilfelle noe skulle skje.

Ikke unngå sex når du er gravid. Mange kvinner er under antagelsen om at sex kan skade deres ufødte barn, men dette er ikke sant. Faktisk kan sex være nyttig. Kvinner har høye hormonnivåer når de er gravide, og å ha sex kan bidra til å lindre noe av stresset som disse hormonene gir dem.

Ta jernpillene dine. Mange gravide vil få anemi på et tidspunkt i løpet av svangerskapet. Kroppen din trenger mye jernreserver til fødselen og etter når du ammer. Spør legen din tidlig om å ta et jerntilskudd for å holde nivåene høye og forhindre anemi i utgangspunktet.

Hold deg unna vitamin A hvis du er gravid. Dette vitaminet kan skade babyen din. Unngå matvarer som har dette vitaminet, inkludert lever, mozzarellaost, eggeplommer og mango. Spis veldig små porsjoner av disse matvarene en gang i blant hvis du vil.

Så snart du kjenner sammentrekninger, ring legen din eller gå til sykehuset med en gang, selv om du har hatt falske fødselssmerter før. Du ønsker ikke å være i fødsel hjemme og føde uten å ha riktig medisinsk behandling for deg og ditt nyfødte barn.

I løpet av tredje trimester kan du finne det mer behagelig å sove mens du ligger på venstre side av kroppen. Dette optimerer blodstrømmen til nyrene og livmoren, og viktigst av alt, babyen din. En av de verste måtene å sove på er på ryggen; det begrenser blodstrømmen til livmoren, noe som kan påvirke babyen din negativt.

Når du er i de senere stadier av svangerskapet, spesielt i tredje trimester, prøv å ikke reise for mye. Noen kvinner tror at fordi forfallsdatoen er en måned unna, vil de ikke gå i fødsel på toget eller flyet, bare for å finne på å levere barnet sitt uten medisinsk hjelp.

Pass på at du alltid bruker bilbelte. Du vil også sørge for at du befinner deg så langt unna kollisjonsputen som mulig. Er du i en ulykke, vil sikkerhetsbeltet muligens redde deg og ditt ufødte barns liv.

Du vil forsikre deg om at du har barnesetet klart før du føder. De kan være svært kompliserte å sette opp, og du vil ha tid til å forsikre deg om at det er riktig. Det er mange politistasjoner du kan gå til som vil sjekke bilsetet ditt for deg, og mange sykehus som ikke lar deg reise uten det.

Når du planlegger å bli gravid, se legen din før unnfangelsen. Når du har oppsøkt legen og har fått mulighet til å bli gravid, begynn å endre matvanene dine for å inkludere et sunt utvalg av matvarer. Begynn å trene nå! Det vil hjelpe deg å holde deg i form under svangerskapet og redusere risikoen for spontanabort.

Ha en samtale med babyen din hver dag. Ifølge studier vil en baby reagere på berøringene dine når du er rundt ti uker gravid. Om noen uker til vil babyen din ha evnen til å reagere på lys og høre stemmen din. Når du tar deg tid til å snakke med babyen, begynner det å dannes et bånd.

For å forhindre betydelig vektøkning under graviditet, sørg for at du spiser frokost. Å savne dette tidlige måltidet betyr ofte at du vil spise mer senere på dagen, noe som bidrar til ytterligere vektøkning. I tillegg trenger det ufødte barnet næringsstoffene fra frokosten siden det har gått mye tid siden siste måltid.

Fjern eventuelle ringer du har. Fingrene dine vil hovne opp hvis det er varmt under graviditeten og det siste du vil ha er en ring som ikke går av som de må klippe av. Det er også viktig å fjerne eventuell navlepiercing, slik at du ikke får rifter eller rifter.

Det er viktig å ta en graviditetstest hjemme så snart du tror det er en sjanse for at du kan være gravid. Mange kvinner skjønner ikke at det er mulig å få mensen selv om man er gravid. Å ta en graviditetstest er en måte for deg å virkelig vite om du er gravid eller ikke. De kan kjøpes på et hvilket som helst apotek.

Det er viktig å ta det prenatale vitaminet som er foreskrevet av legen din hver dag mens du er gravid. Vitaminet er fullpakket med de livsviktige tingene babyen din trenger for å vokse i magen og bli så stor og sterk som han eller hun kan bli. Prenatal vit