Gjør Det Beste Ut Av Svangerskapet

Gjør Det Beste Ut Av Svangerskapet

Mens mødre utvilsomt opplever de mest drastiske endringene under graviditeten, er det en god sjanse for at andre vil legge merke til at livene deres endres, så vel som de forbereder seg på fødselen av en baby. Enten du er en forventningsfull mor eller en pappa å være, vil informasjonen i disse tipsene og triksene gi verdifull innsikt i graviditet.

Se legen din før du blir gravid. Lære å sunt forberede kroppen din er det beste du kan oppnå å ha en sunnere graviditet.

Gå videre og gi etter for graviditetssuget ditt. Leger er ikke helt sikre på om cravings er et resultat av følelsesmessige endringer eller ernæringsmessige underskudd i kostholdet ditt, men ikke å få maten du ønsker kan være stressende i en tid da du ikke trenger det ekstra stresset. Bare vær forsiktig med at kostholdet ditt generelt er sunt.

Når du har funnet ut at du er gravid, sørg for at du finner en lege eller jordmor som du er komfortabel med. Mange ganger velger kvinner den første legen de ser og ender opp med å ha en ubehagelig opplevelse med dem. Spør venner og familie om de vet om en god, pålitelig jordmor.

Når du er gravid, unngå liggende etter et måltid. Dette kan hjelpe deg med å forhindre halsbrann. Hvis du opplever halsbrann, bør du sove med hodet forhøyet av puter. Prøv å unngå matvarer som er krydret, sur eller stekt. Disse kan være hovedårsakene til halsbrann under graviditet. Disse typer matvarer kan også forverre halsbrannen din.

Selv om det kan være kontroversielt for noen, hvis du er gravid, kan det være lurt å tenke over alternativene dine. Noen ganger er du rett og slett ikke klar til å få et barn. Med så mange alternativer som spenner fra abort, adopsjon, til å få barnet, er det i ens beste interesse å tenke gjennom det grundig, fordi den eneste personen du vil ende opp med å skade er barnet.

Tillat deg selv å hengi deg til noen av dine cravings. Du vil prøve å opprettholde et sunt kosthold under graviditet, men det er greit å spise noen usunne matvarer i moderasjon. Sørg for å holde deg borte fra brie og fetaost, urtete og rå spirer, noe som alle kan påvirke babyens helse negativt.

En multivitamin er en arbeidshest under graviditet. Sørg for å ta dem hver dag. Multivitaminer gir essensiell folsyre for den utviklende babyen. De kan også redusere risikoen for preeklampsi med 45% når de tas regelmessig. Angi deg selv en påminnelse i telefonen eller med notater for å ta den med jevne mellomrom.

Noe av det viktigste du kan gjøre for deg selv er å trene. Hvis du trener tidlig i svangerskapet og holder deg i form så mye du kan, kan du redusere risikoen for abort. I tillegg kan trening arbeide for å minimere potensielle komplikasjoner med arbeidskraft.

Å registrere deg tidlig for fødselsklassen din kan forhindre skuffelsen over ikke å få datoene og tidene du ønsker. Selv om fødselen av babyen din kan virke langt unna, er det aldri for tidlig å finne klassene du ønsker og gjøre reservasjonen din hos leverandørene.

Før du blir gravid, planlegg en avtale for en fysisk eksamen for partneren din og deg, med legene dine. Dette gir deg muligheten til å finne ut om ytterligere medisinske tester skal planlegges eller ikke. Du kan også bruke dette besøket til å spørre om eventuelle bekymringer du måtte ha angående graviditeten.

Å være i ekstrem varme kan være veldig vanskelig når du er gravid. Hvis du opplever at du blir overopphetet, legg en kjølig, fuktig vaskeklut på nakken eller pannen. Dette vil bidra til å redusere din indre kroppstemperatur og også redusere svette som kan dehydrere deg.

Når du er gravid, prøv å broil, bake eller dampe maten din. Disse metodene for matlaging er sunnere for deg og babyen din, og spiller en viktig rolle i å hjelpe deg med å unngå unødvendig vektøkning. Hvis du går ut for å spise, kan du be serveren din om å anbefale retter som er tilberedt ved hjelp av en av disse metodene.

Hold kalsiuminntaket høyt under graviditeten. Babyen din trenger kalsium for utviklingen. Hvis du ikke gir kroppen din nok kalsium, vil det leech kalsiumet den trenger fra beinene dine. Dette vil sette deg i fare for osteoporose nedover veien. Så sørg for at du drikker det glasset melk om morgenen.

Dette kan være din aller første graviditet, eller det kan være din fjerde, men sikkert vil du oppleve nye ting du vil glede deg over i løpet av de neste 9 månedene. Selv folk som har vært rundt blokken med hensyn til graviditet og foreldre vil finne disse tipsene samlet fra andre foreldre, leger og graviditet manualer nyttig.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.